pernillashundar

Direktlänk till inlägg 20 september 2010

Fundering...

Av Pernilla Larsson - 20 september 2010 17:12


Nu har vi höst i Skåneland, regn, rusk och blåst.

Inget sök sen lägret   

Vet inte hur jag ska göra? Efter vår lilla sök-grupp splittrades tappade jag sugen på sök men...

Vi måste ju hitta på något så igår gick jag ut för att lägga ett spår till Sirpa, bara för skoj skull    . Vi har inte spårat på över 1 år eller kanske närmre 2.

Ja ja, det får gå som det går, måste ju testa vad fröken kommer ihåg   .

Spåret blev ca 350m, 2 vinklar, apporter och boll på slutet. Tror det låg ca. 1 timme och det var mycket vind.

Selade på Sirpa som steppade och tjöt. Det var precis som hon redan här visste vad som komma skall.  Jag tog ett steg mot starten och Sirpa direkt ner med nosen i backen, lagom tempo och väldigt koncentrerad. Härligt att se   !!!

Första apporten plockade hon lämnade över till mig fick belöning och sen ner med nosen igen och så fortsatte det hela spåret igenom. Vi hade verkligen fest när vi var framme vid bollen. Jag blir så stolt över min hund   !

Eftersom vi har fått mer smak nu så kommer lilla Gissa också få hänga med nästa gång.


En fundering...

Jag har kanske ingen sökhund trots allt utan en fantasisk spårhund    !!!


 


Gissa & Sirpa


Ha en mysig höst, vi hörs!

Kram Pernilla, Sirpa & Gissa


 
 
Marie & Wilda

Marie & Wilda

27 september 2010 13:32

Du har säkert både en alldeles fantastisk spårhund OCH sökhund - du har ju en aussie ;o)!!
Skönt (?!) att vara hemma igen, nu kan man ju träna hund igen!!
Ses på fredag, vi får höras av innan! Så får vi väl ta en dag i spårskogen oxå framöver ;o)!
Kram från oss!

http://www.marieshundsida.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla Larsson - 26 september 2012 09:14


  Sirpa och jag gör mer saker tillsammans än det ser ut som här   .   Vi har träffat Marie, Wilda & Blix en del under hösten   . Då vi har tränat lydnad, uppletende, spår och även sök. Superkul att vi kommit igång igen med våra härliga träning...

Av Pernilla Larsson - 17 november 2011 18:03

Ja, som sagt Advent närmar sig med storm steg   . Just nu jobbar jag hel tid och hundarna blir tyvärr lidande för det . Har inte tränat något nämnvärt på sistone men härliga och mindre härliga promenade blir det.   En knasa som jag längtar till ...

Av Pernilla Larsson - 30 september 2011 17:52

    Igår den 29/9 blev vår lilla "Skrutt" 2 år. Var har åren tagit vägen? Jag tänker henne som valp fortfarande                            Här kallades hon fortfarande "Mini"   Liten sötis när vi var hela familjen och hälsade på hos uppföda...

Av Pernilla Larsson - 22 september 2011 20:39


Sirpas bror Svennis har lämnat jordelivet endast 5 1/2 år gammal   .     Våra tankar går till Margita, styrke kramar från oss    ...

Av Pernilla Larsson - 19 maj 2011 14:26

Jisses, vad tiden rinner iväg. Våren är snart förbi och en ljuvlig sommar har vi framför oss. Vad har vi pysslat med sen sist...   Mesta "lediga" tiden går åt till husrenovering och tjejernas fotboll. Men även våra fyrbenta vänner får sin tid... ...

Ovido - Quiz & Flashcards