pernillashundar

Alla inlägg under maj 2011

Av Pernilla Larsson - 19 maj 2011 14:26

Jisses, vad tiden rinner iväg. Våren är snart förbi och en ljuvlig sommar har vi framför oss. Vad har vi pysslat med sen sist...


Mesta "lediga" tiden går åt till husrenovering och tjejernas fotboll. Men även våra fyrbenta vänner får sin tid...


Både min & Sirpas och Miras & Gissas agility kurs lider mot sitt slut.

Ha ha, det är inte alls så lätt som det ser ut faktiskt. För er som sett mig i fårhagen kan bara tänka er hur det ser ut på agilityplanen  .

I min lilla värld så trodde jag det var mest springa och dirigera min hund i agility MEN det är ju mycket mer än så..

Jag måste ju veta var och hur jag ska springa innan jag börjar, vilken arm jag ska visa med för att styra min hund bäst samtidigt som jag ska hinna säga all kommando i rätt tid OCH Sirpa springer och tänker snabbare än sin Matte  !! Är det konstigt att min hund blir förvirrad  ?!


Mira & Gissa funkar det bättre för. Gissa älskar springa "säcken" . Jag har tagit lite bilder på dem men tyvärr har kameran inte varit med när jag & Sirpa tränat.


Bilder kommer inom kort!


Ha det gott, vi hörs!

Kramar från Pernilla, Sirpa & Gissa





Ovido - Quiz & Flashcards