pernillashundar

Direktlänk till inlägg 9 januari 2011

God fortsättning på 2011!!!

Av Pernilla Larsson - 9 januari 2011 14:29


Nytt år, nya mål, löften och bla bla bla...  


Tycker tiden går och inget händer. Har varit usel på hund fronten men hoppas kunna ta tag i detta efter alla helger och fotbollscuper     .

Det har visserligen varit superkul med all fotboll och kul att se tjejerna lira så fantastiskt bra   !

Först var vi i Köpingebro med Everöd då vi hade anmält 3 lag.

F12 och F13 spelade enormt bra och slutade båda på fjärde plats.

Det blev andra plats för F14..


    F 14 med silvermedaljer   


Nästa cup var nästan på hemmaplan, Kristianstad.

Matilda och Melina är utlånade och har spelat med KDFF i Alliansen under mellandagarna. Då fick jag min premiär på läktaren som förälder (och inte tränare). Det var en annorlunda känsla. Matildas lag åkte ut i semifinal och Melinas lag kom till final. En hård kamp som slutade med förlust 4-5.

Nog om fotboll och över till hundplaner...  


 

Mira & Gissa kommer att börja en kurs inom kort som ska friska upp minnet lite och befästa grunderna riktigt utan och med störning. Planerna är att prova en agility kurs under våren. Kanske jag anmäler mig & Sirpa också för skoj skull.


Vi har anmält till en avslappning/uppmärksamhet helgkurs i April som jag verkligen ser fram emot.


 


Då plumsar vi vidare i snön, ha det gott alla!!!

   Pernilla, Sirpa & Gissa

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla Larsson - 26 september 2012 09:14


  Sirpa och jag gör mer saker tillsammans än det ser ut som här   .   Vi har träffat Marie, Wilda & Blix en del under hösten   . Då vi har tränat lydnad, uppletende, spår och även sök. Superkul att vi kommit igång igen med våra härliga träning...

Av Pernilla Larsson - 17 november 2011 18:03

Ja, som sagt Advent närmar sig med storm steg   . Just nu jobbar jag hel tid och hundarna blir tyvärr lidande för det . Har inte tränat något nämnvärt på sistone men härliga och mindre härliga promenade blir det.   En knasa som jag längtar till ...

Av Pernilla Larsson - 30 september 2011 17:52

    Igår den 29/9 blev vår lilla "Skrutt" 2 år. Var har åren tagit vägen? Jag tänker henne som valp fortfarande                            Här kallades hon fortfarande "Mini"   Liten sötis när vi var hela familjen och hälsade på hos uppföda...

Av Pernilla Larsson - 22 september 2011 20:39


Sirpas bror Svennis har lämnat jordelivet endast 5 1/2 år gammal   .     Våra tankar går till Margita, styrke kramar från oss    ...

Av Pernilla Larsson - 19 maj 2011 14:26

Jisses, vad tiden rinner iväg. Våren är snart förbi och en ljuvlig sommar har vi framför oss. Vad har vi pysslat med sen sist...   Mesta "lediga" tiden går åt till husrenovering och tjejernas fotboll. Men även våra fyrbenta vänner får sin tid... ...

Ovido - Quiz & Flashcards